חדשות צרכנות
פטרת ציפורניים לא נעלמת מעצמה. איך אפשר לשים סוף למטרד?
פטרת ציפורניים היא מחלה זיהומית שלא נעלמת מעצמה. להיפך, היא רק הולכת ומחמירה ועלולה לגרום לנשירת הציפורן וגם לסיבוכים אחרים. פרוטוקול טיפול בטוח המשלב בין השאר טכנולוגית לייזר IPL חדשנית יכול לשים סוף לזיהום המטריד.
חן כהן | פורסם 02/11/2017 08:53

כמה עובדות שלא ידעתם על פטרת הציפורניים: מדובר במחלה כרונית ומדבקת, שלא נרפאת מעצמה. הציפורן החולה מהווה קרקע למחלות זיהומיות ומדבקות אחרות, לחיידקים אלימים ולאלפי סוגי פטריות. המחלה הורסת את הציפורן בהדרגה ואז עוברת לציפורניים האחרות. עם הזמן נדבקים גם האנשים החיים עמנו. בשלבים המתקדמים תיתכן נשירה של הציפורן החולה והרקובה. כאשר הצמיחה תהפוך למעוותת יותר משהייתה קודם וזאת משום שמצע הציפורן (התשתית שלה) נהרסה על ידי הפטריה.

לפרטים אודות חיסול פטרת ציפורניים במרפאות מנדרין
כולל 7 שנות אחריות

פרטיותכם חשובה לנו

במקרים חמורים לא תצמח ציפורן חדשה וזו כבר בעיה חמורה אחרת, שכן אז נהרסה ההגנה הטבעית של הגוף והאצבעות נחשפות אף יותר לזיהומים נוספים ולטראומות. התרבות הפטריות משחררת רעלנים המביאים לסיבוכים כמו אלרגיות, גירויים ודלקות עור. מעבר למפגעים האסתטיים והריח הלא נעים – פטרייה שאינה מטופלת, או מטופלת חלקית, עלולה לפגוע במערכת החיסונית, לחדור לאיברים פנימיים דרך מחזור הדם ולתרום לזיהומים נוספים.

לפטרת הציפורניים יש שלושה סוגים עיקריים וארבעה מצבים קליניים: זיהום תת ציפורני קרוב, זיהום תת ציפורני רחוק, זיהום שטחי לבן וזיהום קנדיאלי. לכל אחד מהם יש גורם שונה. שני פתוגנים אחראיים לכמעט 90% מכל סוגי הפטרת: T. rubrum בשיעור של 70% ו- Trichophyton mentagrophytes בשיעור של 20%.

אז איך ניתן לאבחן פטרת כזו? בדרך כלל היא מתחילה ממצע הציפורן, מתפשטות לגוף הציפורן ובהמשך לעור שבין האצבעות ולכף הרגל. התופעה מלווה בגירוד, עור סדוק, קילוף וריחות לוואי דוחים. הציפורן משנה את צבעה לגוון צהוב וסגול, מתעבה ומאבדת את שקיפותה.

לפרטים אודות חיסול פטרת ציפורניים במרפאות מנדרין
כולל 7 שנות אחריות

פרטיותכם חשובה לנו

קיימת טכניקה חדשנית לטיפול בפטרת, המשלבת קרן אור החודרת דרך גוף הציפורן ופוגעת בפטרת הנמצאת בציפורן ובשכבות מתחתית. מיכשור ה- IPL, איתו עובדים במרפאות מנדרין, מייצר “קרן אור מפוזרת”, הנקראת פולס. מכיוון שמרבית הנגעים נמצאים מתחת לציפורן, קרן האור חודרת אל תוך הציפורן ותאי מצע הציפורן והאפידרמיס שבעור וביכולתה להשמיד את הפטריות והחיידקים המזהמים, בעזרת חום, מבלי לפגוע ברקמות שמסביב.

על מנת להשיג תוצאות יש צורך בשמונה טיפולים לפחות ולא ניתן לפתור את הבעיה בטיפול יחיד. אורך הטיפול הוא כרבע שעה עד 25 דקות והוא מתאים למרבית סוגי הפטרת. מאחר והטיפול משלב גם פדיקור ותכשירים ניתן לראות תוצאות כבר אחרי המפגש הראשון והפטרת צפויה להיות מחוסלת כשלושה חודשים מתחילת הטיפולים. לאחר מכן מתחילה לצמוח ציפורן חדשה ובריאה. הטיפול אינו כואב והוא מרגיש כמו עקצוץ המלווה בחום. מי שרגיש יוכל להשתמש במשחה או תרסיס להקהות את התחושה, כמו בהסרת שיער בלייזר. בהמשך נדרשת הקפדה על נקיון והגיינה, הדורשת כחמש דקות ביום, אחרת הפטרת עלולה לחזור ואז ניתן להשתמש בטיפולים נוספים במסגרת כתב האחריות. המכשירים והחומרים בטיפול מאושרים על ידי משרד הבריאות ואין כל הגבלה על שום פעילות לאחריו.

לפרטים אודות חיסול פטרת ציפורניים במרפאות מנדרין
כולל 7 שנות אחריות

פרטיותכם חשובה לנו

הפטרת מועברת בין אנשים לרוב במקומות רטובים כמו בריכות, מלתחות ומקומות לחים. כדי לא להגיע למצב הזה ניתן לנקוט בפעילות מונעת. בישראל היא נפוצה בגלל החום והלחות, ונמצאת בגרביים ובנעליים שלא חוטאו. שכיחותה עולה עם הגיל וככל שכפות הרגליים באות במגע עם מים ולא זוכות לניגוב ויבוש. עם הגיל גם פוחתת יכולתה של הציפורן להתגונן. הפטרת פוגעת גם בחולים עם מערכת חיסונית חלשה וכאלה הסובלים מהזעת יתר. גם נעילה ממושכת של נעליים סגורות מגבירה את הסיכוי להיפגע.

בדרך כלל התרופות שניתנות היום לטיפול בפטרת מגיעות עם רשימה שלמה של תופעות לוואי אפשריות הכוללות אפשרות פגיעה במערכות אחרות בגוף, כגון כליות וכבד, בעוד שהטיפול במרפאות מנדרין אינו כרוך בתופעות לוואי אלו. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות הראו הצלחה של עד 89 אחוז בטיפול בו נעשה שימוש בטכנולוגיות קרן אור שונות. כמו כן כאשר נעשה בטיפולים שילוב של אמצעים נוספים כמו פדיקור ותכשירים כפי שנעשה במרפאות מנדרין סיכויי ההצלחה שבטיפול אף עולים מעל ל-90% ולכן זהו הטיפול המומלץ ביותר בפטרת הציפורניים.

לפרטים אודות חיסול פטרת ציפורניים במרפאות מנדרין
כולל 7 שנות אחריות

פרטיותכם חשובה לנו


© כל הזכויות שמורות.
Privacy Policy